23
jan, 2014

Néhány dolgon muszáj vagyok változtatni a hatékonyabb működésért.

Kapacitás

Sajnos alkalmazottat nem tudok felvenni és a 7 négyzetméteres műhely nem teszi lehetővé, hogy több játékot vegyek be javításra, mint amennyit fel tudok dolgozni, mert egyszerűen nem férnek el. Továbbra is csak a szabadidőmben tudok a játékok javításával foglalkozni, ezért hetente csak néhány játék veszek át.

Ütemezés, prioritás, javíthatóság

Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy amelyik játéknál 2 munkaóra ráfordítása során sem találtam meg a hibát, azt később sem fogom. Ezért 2 órányi hibakeresés utána játékot javíthatatlannak fogom nyilvánítani. Ez természetesen csak az én műhelyemre, felszereltségemre, tapasztalatomra és tudásomra vonatkozik. Előfordulhat, hogy más, komolyabban felszerelt műhely meg tudja javítani. Nem tehetem meg azt, hogy hetekig állni hagyom a többi játékot a várólistán egy kétes kimenetelű javítás miatt. A rutinból javítható játékokat a listán előre veszem, mert kétszer ad, ki gyorsan ad.

Átvételi pont

Egyeztetések folynak egy üzlettel, ahol nyitvatartási időben leadhatók lesznek a játékok. A megegyezés már tavaly megszületett, de a dokumentációk még nem készültek el. Amint megvan, közzéteszem a címet és a nyitvatartási időt. Ezzel egy időben az Infopark, mint átadási/átvételi lehetőség meg fog szűnni.

Plusz Egy Javítás / Felfüggesztett javítás

Tavaly csatlakozott a műhely ehhez a jótékony kezdeményezéshez. Röviden a lényeg: ha valaki úgy érzi, hogy szeretne rászoruló családok számára játékjavítást adományozni, az befizethet egy Felfüggesztett javításra. Erről nyugtát kap, és bekerül egy füzetbe. Ha egy rászoruló kéri, akkor ebből a keretből lesz rendezve a javítása, ilyenkor a füzetből kihúzom az aktuális tételt. A Plusz Egy Kávé logója már egy ideje kint van a műhely ajtaján, de még senki nem élt vele.

“- Én úgy látom, ez a játékszervizelés nem halad semerre, inkább elviszem!”

Előfordul, hogy egészen extrém ideig nem nyúlok hozzá egy játékhoz. Ennek a fentebb leírtak, illetve a műhely túlterheltsége az oka. Egy “nem sürgős, ráér, eddig is a padláson állt” játékot mindig megelőz egy “a kislányom beteg, és ez a kedvence” játék. Ha megunta a várakozást, nyugodtan vigye el máshoz a játékot, nincs belőle sértődés. 🙂 Én csak örülök, ha nem nálam áll, hanem esetleg más meg tudja javítani.

Nem vállalom

Azért, hogy lehetőleg csak olyan játékok kerüljenek az asztalomra, amit meg is tudok csinálni, el fogom utasítani azokat, amikről tudom, hogy nem érdemes foglalkozni velük, illetve amiket nem tudok megjavítani. Az aktuális Nem Vállalom lista a következő:

  • Elektronikus gyerekhinták (ide tartozik a Fisher-Price és a Graco összes hintája)
  • Interaktív robotállatok (pónik, kutyák, nyulak, macskák, mindenféle plüss borítású, elektro-mechanikus cucc)
  • Babák (ezekkel foglalkozik a Babaklinika, őket ajánlom)
  • Felhúzható játékok.

És végül az árak

Igen, sajnos az árakon is kellett egy kicsit emelnem. Természetesen a tavaly bevett játékok még a tavalyi árakon kerülnek javításra. Azt sem tudom már tartani, hogy a javíthatatlan játékért nem számolok fel munkadíjat, mert azt a 2 munkaórát akkor is beleteszem, a szét- és összeszerelésről nem is beszélve. Ezért 500 Ft-ot (a szét- és összeszerelés munkadíját) fel kell számolnom. Ez az összeg kiváltható azzal, ha a játékot felajánlja alkatrésznek.

Sorry, comments for this entry are closed at this time.